Наближаються тривалі святкові вихідні, а за ними видніється локдаун. Чи не ідеальний час прочитати те, що давно хотіли, дослідити теми, які давно цікавили?  Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти підготувала для Вас добірку книжок про науку, освіту, самопізнання, навчання та про соціо-культурні явища.

Читайте самі, і готуйте їх на подарунок для близьких та друзів.

 

 

Ви обманюєте, чи обманювали коли-небудь? Якщо Ви сказали ні – ви точно брешете. Ден Аріелі ізраїльсько-американський професор психології та поведінкової економіки у своїй книжці «Чесно про (не)чесність» у своїй жартівливій  манері розповідає нам чому і як ми брешемо. Ця книжка про кожного з нас, про те, що змушує нас обманювати, та як ми виправдовуємось перед іншими, а головне перед собою.

 

 

 

Як змінити світ? Залучити жінок до його покращення, не обмежувати їх можливості та права. «Мить просвітлення.Розширення прав та привілеїв жінок, що здатне змінити світ» – сміливий і такий важливий заклик до дій. У своїй книжці Мелінда Гейтс розповідає про неймовірних людей, яких вона зустріла під час своїх подорожей та роботи. Про історії материнства, гендерної нерівності, доступу жінок до робочих посад. Читайте і дізнавайтесь, як розширюючи права та можливості жінок, ми розвиваємо суспільне благо.

 

 

 

Ті хто дивився «Теорію великого вибуху», мабуть знають, хто такий Річард Фейнман, і за що Шелдон Купер вважає його однією із найвидатніших постатей в історії фізики. Для тих, хто не знайомий із Річардом Фейнманом: один із учасників Мангеттенського проєкту, лауреат Нобелівської премії з фізики, фізик-теоретик, дослідник квантової електродинаміки. Ця книжка бібліографічна довідка цього видатного фізика. Фізика була для нього сенсом життя, проте постать Фейнмана настільки неординарна та багатогранна, що охарактеризувати його тільки як фізика-теоретика буде неправильно. Дізнайтесь про неймовірні пригоди цього генія, про те, як він навчився грати на барабанах та виступав на карнавалах у Ріо-де-Жанейро граючи на трикутнику, як складав підручники для дітей, та навчіться разом із Фейнманом зламувати сейфи.

 

 

 

Як багато ми знаємо про мозок? Чому ми відчуваємо, те що відчуваємо та думаємо так як думаємо? На ці та багато інших питань намагається відповісти нідерландський нейробіолог Дік Свааб «Ми-це наш мозок». Автор досліджує діяльність головного мозку з самого народження людини і охоплює широкий спектр питань від статевого дозрівання, сексуальної ідентичності до хвороби альцгеймера та деменції. За всі роки своїх досліджень Дік Свааб ставить питання: чи людина керую мозком, чи мозок людиною? Читайте і знаходьте відповідь самі.

 

 

 

 

Джаред Даймонд  лауреат Пулітцеревської премії, дослідник, біогеограф, дослідник еволюційної біології та викладач географії та фізіології. У своїй книжці «Переворот. Зламні моменти в країнах, що переживають кризу» Джаред Даймонд розповідає про те, як країни, що зазнають кризові ситуації, здатні долати їх, і завдяки ним ставати сильнішими. Даймонд ділиться з читачем своїм досвідом перебування в країнах, що пережили болісні перевороти. Розповідає про кризовий менеджмент для країн, та свої передбачення щодо майбутнього цих країн.

 

 

 

Світ повний негативних фактів та подій. Бувало у вас таке, що начитавшись новин хотілось ніколи не виходити з дому? Ця книжка для тих, хто схильні драматизувати життя. Для тих, хто готовий критично підходити до розгляду фактів, що нам нав`язують медіа. Автори, розповідають, нам що в світі не все так погано, як нам здається. Головне тільки навчитись це бачити крізь завісу негативних фактів.

 

Едіт Егер було 16 років коли вона з сім`єю потрапили до Аушвіцу. Вона втратила батьків, проте їм з сестрою вдалося врятуватись. Декілька років потому вона переїжджає до Техасу, де намагається зцілитись після пережитих жахіть. Це історія про самосприйняття, про те як життєві кризи залишають свої відбитки на нашій цілісності. Історія розказана авторкою про те, як ми переживаємо ці моменти та як не давати їм ідентифікувати себе та створювати нам життєвий шлях. Ми не можемо запрограмувати життя без криз та проблем, проте ми здатні не дати їм зламати нас.

 

 

 

У «Школі майбутнього» Кен Робінсон намагається переглянути сучасну концепцію освіти. Перейти від колективного підходу до навчання до індивідуального. Кен Робінсон пропонує парадигму, у якій у фокусі буде учень – його бажання та потенціал. Тільки тоді, на думку дослідника, вдасться повністю розкрити потенціал дитини. Заганяючи всіх під один стандрат – ми не даємо дітям розвиватись, школа не враховує індивідуальні потреби кожного учня, і академічні умови підходять не усім, проте це не є показником освіченості чи професійної спроможності людини. Кен Робінсон впевнений, що враховуючи індивідуальний підхід, підтримувати дитячу креативність та залучаючи сучасні технології – ми здатні створити школу, яка буде мотивувати дітей до пізнання та набуття нових знань.

 

 

 

Книжка буде корисною для батьків, хто хочуть  зрозуміти як виховати у дитини критичне мислення, і аби освіта була корисною, а не сліпим заучуванням інформації. Допоможе вчителям зрозуміти, як покращити шкільний освітній процес. Авторка досліджує якість середньої освіти, на прикладі трьох американських підлітків, що їдуть навчатись до Польщі, Фінляндії та Південної Кореї. «Розумники» змушують читачів з нової сторони оцінити освіту в інших країнах, і передивитись стандарти вітчизняної освіти.

 

 

 

Кожен вкінці 2020 року згоден з думкою, що ми живемо в хаотичному світі, де не стресувати не виходить. Проте саме цей хаос та невизначеність, на думку автора Насіма Талеба і є тим рушієм, що допомагає людям, компаніями та країнам розвиватись та ставати кращими. Це і є антикрихкість. У своїй книжці автор наводить кілька правил, які допоможуть не розгубитись у часи кризи та невизначеності, а трансформувати все у нові ідей та рушійну силу, що приведе до успіху.

Книжки прочитала та порекомендувала асистентка проєкту “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти” Євгенія Москалевич.