Перший тиждень березня світова академічна спільнота провела на щорічній конференції від Міжнародного центру академічної доброчесності. Говорили про академічну доброчесність в новому онлайн світі, про те як можна заохочувати студентів дотримуватись академічній доброчесності та як забезпечувати якість освіти в Університеті.
Міжнародний центр із академічної доброчесності (International Center for Academic Integrity) є партнером проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Він був створений в 1992 році як флагман розвитку культури академічної доброчесності та просування принципів автентичності освіти1. Щороку Міжнародний центр збирає дослідників, викладачів, адміністрацію університету, студентів та представників міжнародних організацій на конференцію заради того, аби підтримати наратив про важливість академічної доброчесності та її вплив не тільки на якість освіти, але й на сталий розвиток суспільства.
У перший день конференції у межах співпраці Американських Рад з міжнародної освіти, що упроваджують проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» – Academic IQ, із Національним агентство із забезпечення якості вищої освіти, координаторка проєкту Яна Чапайло спільно із Наталією Стукало, заступницею голови НАЗЯВО, презентували український досвід розвитку культури академічної доброчесності. Презентацію відкрила Наталія Стукало з виступом щодо ролі Національного агентства у розвитку системи академічної доброчесності та якості освіти в Україні. Слухачі мали можливість дізнатись про законодавчі ініціативи щодо дотримання академічної доброчесності в Україні та про акредитаційні процеси освітніх програм. Учасники цієї панелі також дізнались, як попередній проєкт, адміністрований Американськими Радами, просував ідеї академічної доброчесності в Україні та про те, як він дав поштовх новому проєкту – «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Головною ціллю проєкту Academic IQ й надалі залишається культивувати цінність академічної доброчесності в Україні.
Також, консультант проєкту «Ініціативи академічної доброчесності та якості освіти» Євген Ніколаєв презентував інформаційні бюлетені щодо забезпечення внутрішньої системи якості освіти та культури академічної доброчесності в ЗВО. Євген Ніколаєв розповів про ситуацію з дотриманням академічної доброчесності в Україні, які виклики наразі стоять перед системою якості освіти, та на що ставився фокус при розробці методологічних результатів для ЗВО.
Девід Реттінджер – почесний президент Міжнародного центру академічної доброчесності та професор психологічних наук і директор академічних програм доброчесності в Університеті Мері Вашингтон, презентував дослідження для університетів, яке було розроблено на основі дослідження американського вченого Доктора Дона МакКейба. Дослідження є формою інституційного аналізу університету щодо розвитку культури академічної доброчесності в університеті. Уся інформація щодо дослідження наявна на офіційному сайті Міжнародного центру академічної доброчесності2.
Окрім цього, слухачі конференції також мали змогу послухати про міжнародний досвід дотримання принципів академічної доброчесності. Студентка університету Раєрсона в Канаді, Хіраннія Йогаратнарая розповіла про її досвід того, як студенти можуть підтримувати академічну доброчесність. В університеті Раєрсона є посли академічної доброчесності – студенти, які лобіюють ідеї академічної доброчесності серед студентської спільноти, організовують інформаційні заходи та виступають модераторами між викладачами/адміністрацією та студентством.
Пандемія викликала багато змін і змусила освітян призвичаюватися до нових форматів життя. Не оминула вона й освіту. Дистанційне навчання – нова реальність, до якої звикали як викладачі, так і студенти. Досвід Аспенського університету ( Aspen University, Colorado) показує, що підтримувати культуру академічної доброчесності та мотивувати студентів до підтримки цінностей доброчесності цілком реально. По-перше, усі роботи, виконані студентами, проходять перевірку у спеціальній програмі – Turnitin, що порівнює тексти на схожіcть. Окрім цього, адміністрація університету разом із викладачами проводить онлайн-вебінари для студентів щодо правил користування програмою, аби студенти могли власноруч робити перевірку своїх робіт. Важливим й корисним є онлайн заходи з написання академічного тексту та правильного цитування авторів.
Конференція Міжнародного центру академічної доброчесності – можливість вкотре наголосити на важливості дотримання принципів академічної доброчесності. Дискусії про академічну доброчесність важливо вести не тільки між викладачами та адміністрацією, але й зі студентством. Конференція дала змогу кожному презентувати своє бачення та досвід підтримки культури академічної доброчесності в своєму університеті.
Список посилань:
- Website of the International Center for Academic Integrity. Режим доступу:
https://www.academicintegrity.org/
- The Academic Integrity Assessment Guide. Режим доступу:
https://www.academicintegrity.org/survey-assessment-guide/
Матеріал підготувала асистентка проєкту Москалевич Євгенія.