Дистанційне навчання досить згубно впливає на психічне здоров’я учнів та розвиток їх соціо-емоційних навичок. Замість щоденої взаємодії з однолітками та різноманітних соціальних заходів, як обід чи спільні ігри, учні сидять вдома, часто проводячи години за своїми електронними пристроями. При цьому вони відчувають сильну потребу у значущих для них відносинах.

Як вчителі, ми повинні звертати увагу на емоційний стан своїх учнів. Під час онлайн-занять у Zoom або Google Meets, вчителі можуть використовувати наведені нижче активності для того, щоб збільшити зацікавленість учнів у навчанні та відновити емоційний зв’язок з ними. Слід пам’ятати, що лише учні, які отримують задоволення від процесу навчання, досягають високих академічних результатів!

Як же ми можемо розвивати значущі відносини з нашими учнями?

Найкращий підхід, який ми знайшли, – це використання «іскорок». «Іскорка» – це те, чим учень захоплюється, те, що запалює його.  «Іскорки» були розроблені Search Institute. Він пояснює їх наступним чином: «Іскорки – це активності та захоплення учнів, як додають їм снаги докладати максимум зусиль до того, що вони роблять. Дослідження показують, що діти, які знають і розвивають свої «іскорки» – і які мають поруч дорослих, які допомагають їм їх розвивати – мають вищі оцінки, кращу відвідуваність школи та почуття мети.”

Наведені нижче активності –  це чудовий спосіб встановити емоційний зв’язок з дітьми, допомагаючи їм відшукати в собі свою «іскорку» та заохочуючи їх ділитися нею з іншими.

Активності для побудови відносин з учнями

  1. Покажи і розкажи: Попросіть учнів взяти якийсь предмет і цікаво, на власний манер розповісти класу про нього. Це ідеальний спосіб підштовхнути учнів до того, щоб вони поділилися своїми особистими «іскорками». Або ж попросіть учнів взяти якийсь предмет, який має для них особливе значення та попросіть розповісти класу історію, пов’язану з цим предметом.
  2. День костюмів або капелюхів: Попросіть учнів одягатися як їх улюблений персонаж або ж надіти смішний капелюх. Це чудовий спосіб показати свою «іскорку». Прийом зі смішним капелюхом або маскою також може чудово допомогти учням, які соромляться говорити перед камерою.
  3. Одна правда і дві брехні: попросіть учнів розповісти про свої особисті «іскорки» – але лише одна з них має бути правдивою. Решта класу повинні її відгадати – показати один палець, якщо вони вважають перше твердження правдивим; два пальці, якщо вважають таким друге твердження; і три пальці – якщо третє.
  4. Шаради: Через приватне повідомлення надішліть учню якесь слово. Учень повинен жестами продемонструвати слово, а клас повинен його відгадати. Замість слів учні також можуть розігрувати свої особисті «іскорки».
  5. Створіть відео: Попросіть учнів записати та надіслати класу відео, де вони розкажуть про свою «іскорку» та покажуть її у дії. Ви також запишіть власне відео і поділіться ним. Наприклад, любите випічку? Покажіть, як приготувати ваш улюблений рецепт!
  6. Збільшувальне скло: Попросіть учнів знайти фото, на якому зображена їхня «іскорка».  Збільшіть масштаб зображення для того, щоб класу довелось відгадати, що на ньому зображено. Поступово зменшуйте масштаб аж до моменту, коли учні зможуть відгадати, що там зображено. Також можна запропонувати учням зробити фото об’єкту, який відображає їхню «іскорку» з дивного кута, або з дуже близької відстані та попросити клас відгадати, що на ньому зображено.
  7. 20 питань: Попросіть клас спробувати відгадати «іскорки» окремих учнів. Для цього клас повинен ставити учню питання, на які можна відповісти лише  «так» або «ні».
  8. Поточні події: Попросіть учнів поділитись новиною чи реальним відео, пов’язаним із їхньою «іскоркою». Наприклад, якщо «іскорка» учня – це космос, він може поділитися відео з нещодавньою місією NASA.
  9. Віртуальні фони: попросіть учнів створити віртуальний фон, який найкраще відображає їхні «іскорки». Для вас це буде чудовою підказкою про особисті «іскорки» ваших учнів, і ви зможете використовувати ці знання для того, щоб знайти кращий підхід до учня.

Переклад з ресурсу Vivify зробила Анастасія Сидорук. Оригінал статті можна переглянути за посиланням: https://bit.ly/3rQ2fXH