23-27 листопада тема “Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості освіти в університетах” об’єднала 180 представників 60 університетів на навчальному заході. Захід провели у межах Проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Проєкт реалізується Американськими Радами з міжнародної освіти за підтримки Посольства США в Україні, Міністерства освіти і науки України та Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти.

З долученням до проєкту учасників привітали Скотт Вітмор, заступник аташе з питань культури Посольства США в Україні, Енн Доморад, старша виконавча директорка, Американські Ради з міжнародної освіти, Ярема Бачинський, директор в Україні, Американські Ради з міжнародної освіти, та Яна Чапайло, координаторка проєкту.

Насичені сесії експертів Міжнародного центру академічної сесії тривали три дні. Девід Реттингер (Університет Мері Вашингтон, США), Тріша Бертрам Галлант (Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США) та Аманда МакКензі (Університет Ватерлоо, Канада) презентували  питання фундаментальних принципів академічної доброчесності та важливості доброчесності як системи. Окрему увагу відвели оглядові міжнародних практик щодо забезпечення якості освіти, зокрема досвіду Канади та США.  Також обговорювали з учасниками індикатори та опитування як складові інституційного самооцінювання академічної доброчесності.

Дизайн подальших кроків у проєкті було презентовано координаторкою проєкту Яною Чапайло та консультантом проєкту Єгором Стадним. Зокрема, обговорювалося значення прийняття рішень на основі даних та основних принципів їх отримання та накопичення.

Академічна доброчесність як критерій акредитації розглядалася учасниками заходу під час виступу Сергія Квіта, голови Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти.

Наступні сесії були присвячені обміну досвідом та вивчення практик українських закладів вищої освіти. Зокрема, Віктор Дроздов, голова НМК та координатор з питань академічної доброчесності Ізмаїльського державного гуманітарного університету презентував досвід ІДГУ.  Ольга Бершадська, директорка Центру внутрішнього забезпечення якості освіти, розповіла про доброчесність в умовах змішаного та дистанційного навчання під час карантину у Національному університеті “Києво-Могилянська академія”.

Вдячні партнерам та всім учасникам Проєкту за енергію, наснагу до навчання та досягнення довготермінових результатів задля забезпечення якості освіти в Україні.

Матеріал підготувала Ольга Мурасова, фахівчиня проєкту “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти”.